yeshiva.org.il


תנ"ך חומש דברים ראה פרשת ראה ב'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט, רש"י ושפתי חכמים לפרשת ראה

א. על הפסוק "ועבדתם שם אלוקים" (ואתחנן ד28).
ב. לא מצאנו פרוש זהה לזה בכל התורה.
ג. על הפסוק "כי כל האיש אשר הלך אחרי בעל פעור השמידו ה'" (ואתחנן ד3).
ד. על הפסוק "את כל אשר צוה ה'" (שלח לך טו'23).

א. ברכה כפשוטו וצריך לכותבה על קלף בכתב אשורי ולתיתו על ההר.
ב. פרוש הברכה – המברכים והם הלויים והיו על ההר ממש כפשט הכתוב.
ג. פרוש הברכה – המברכים והם הכהנים ונתנו פניהם כלפי הר גריזים.
ד. פרוש הברכה – המברכים והם הלויים ונתנו פניהם כלפי הר גריזים ולא על ההר.

א. פרושו אחרי ומיד בין במקום בין בזמן.
ב. ב.פרושו אחרי ומופלג בין במקום בין בזמן.
ג. היכן שכתוב אחרי עם יוד פרושו אחרים.
ד. פרוש "אחרי" הוא לפני כגון שנמצא אחריו אדם שאם יהפוך פניו הרי הוא לפניו.

א. יד' חודש.
ב. כו' שנה.
ג. כד' שנה.
ד. יד' שנה.

א. מה המים חיותו של אדם אף הדם כן.
ב. הרי הדם כמים להכשיר את הזרעים.
ג. כשיגיעו לארץ אין בהם יותר קדושה, כמים.
ד. אם בעיניך הדם כמים אתה יכול לשחוט ואם לא לא.

א. חתיים.
ב. הגרגשי.
ג. הצפוני.
ד. הדרומי.

א. יש לאוכלו רק עם סכין ומזלג (וי"א רק עם הידיים).
ב. יש לפרקו ולחתכו לפני שמביאו לשולחן שלא ימאס בעיני חברו.
ג. יש ללעסו היטב לפני שבולעו.
ד. שלא יתאוה אדם לאכילת בשר אלא מתוך רחבת ידיים ועושר.

א. זהו דם הנמצא באברים היוצא במליחה.
ב. זהו דם המתנקז בראש הבהמה בשעת שחיטה.
ג. זהו דם השותת בשעת שחיטה ושלוש גוונים הם וכולם נקראים דם תמצית.
ד. כתשובה ג' אלא שרק שניים מהם נקראים דם התמצית.

א. שידיחוה אנשים ויהיו יושבי עיר אחרת.
ב. שידיחוה אנשים ומאותה העיר.
ג. שידיחוה נשים ומאותה העיר.
ד. אין לעיר הנדחת הגבלות.

א. 3 בעיר הנדחת, 2 בע"ז, 2 בעדים זוממים.
ב. 2 בעיר הנדחת, 3 בע"ז, 2 בעדים זוממים.
ג. 3 בעיר הנדחת, 2 במסית, 2 בבן סורר.
ד. 3 במסית, 2 בעיר הנדחת, 2 בבן סורר.

א. שחיה 3 אותיות ובהמה 4 ,אז ודאי שנכללת.
ב. שחיה מלשון חיות וחייבת להכלל בבהמה כדי לחיותה.
ג. שכתוב זאת הבהמה ואח"כ פרט לך גם חיות.
ד. קבלה בידינו.

א. מקל וחומר, ומה הלב שהוא מרכז האברים ניתר, השליל שאינו צורך הבהמה כלל לא כ"ש.
ב. מהמילה בבהמה- משמע מה שנמצא בבהמה אכול.
ג. מהפסוק אותו ואת בנו לא תשחטו ביום אחד- ביום אחד לא אבל בפעם אחת כן.
ד. מקל וחומר ומה ביצים ניתרים בשחיטת התרנגולת שהם כדבר אחר, השליל שיש בו דין של עובר ירך אמו לא כ"ש.

א. אחד.
ב. שניים.
ג. שלשה.
ד. ארבע.

א. אם בשר מותר, דגים לא כל שכן.
ב. מותר רק את הראש.
ג. אין קונים דגים בכסף מעשר שני.
ד. מותר בדגים גדולים בלבד שהם דומים לבשר.

א. "לא יהיה בך" בדעתך, "כי לא יחדל" בעוני גשמי.
ב. לא יהיה... ליום שכולו טוב, לא יחדל... בעולם הזה.
ג. כשעושים רצונו אביונים באחרים ולא בכם וכשאין עושים אביונים בכם.
ד. לא יהיה בך - בישראל, לא יחדל - באומות העולם.

א. אביון דל מעני.
ב. עני דל מאביון.
ג. שניהם שוים.
ד. רש"י מביא בעניין מח' גאונים.

א. נותנים לו בעל כרחו.
ב. מניחים לו מאחרי הדלת ומסתלקים מיד.
ג. נותנים לו בהלוואה.
ד. אומרים לו בפני 3 אשריך שבחרת בחיים שנאמר שונא מתנות יחיה מסובבים פניהם והולכים.

א. במצוות המילה שאמר אמול את בני.
ב. במצוות צדקה שאמר ליתן.
ג. בכל המצוות.
ד. במצות שילוח הקן.

א. כן.
ב. לא.
ג. מגיל 18 ומעלה שאין רציעה פחות מ-18.
ד. מגיל 12-12.5 בגזרת הכתוב.

א. לשון צווי הוא שחייבים להיות שמחים.
ב. לשון הבטחה הוא.
ג. קשיא רישא לסיפא אך לשון הכאה שמח לשון שמחה, מכאן שיהיה שמח ביסורים.
ד. והיית לשון עבר, אך לשון חילוק, דהיינו שכח מה שהיה וכעת הזמן בחג לשמוח.