yeshiva.org.il


תנ"ך חומש ויקרא אמור פרשת אמור א'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט ורש"י לפרשת אמור

א. מת מצוה, אמו, אביו, בנו, ביתו, אחיו, אחותו שאינה נשואה.
ב. רק לכהן הגדול יש הגבלות למי להטמא אבל כהן הדיוט יכול להטמא לכולם.
ג. מת מצוה, אימו ואביו בלבד.
ד. מת מצוה, אשתו, אימו, אביו, בנו, ביתו, אחיו, אחותו שאינה נשואה.

א. בת שנולדה מכהנת שנישאה לישראל שהוא חול לגבי הכהן.
ב. בת שנולדה מכהן שנשא ישראלית שהיא חול לגבי כהנת.
ג. כגון בת אלמנה מכהן גדול או בת גרושה וחלוצה מכהן הדיוט וכד'.
ד. כגון בת אלמנה מכהן הדיוט וכד'.

א. לאביו ולאימו בלבד.
ב. לאשתו בלבד.
ג. למת מצוה בלבד.
ד. אינו מטמא למת כלל שנאמר "ועל כל נפשות מת לא יבוא".

א. כיוון שנראית כמו לפת.
ב. נוטריקון – יהודי לא פה תעבוד.
ג. שמלפפת והולכת עד יום המיתה.
ד. לשון לימוד (בארמית), שמדריכה את האדם לדרך הישר.

א. אוכל קדשים קלים בלבד.
ב. אוכל קדשים קלים וקדשי קדשים.
ג. אינו אוכל קדשים כלל.
ד. אוכל קדשי קדשים בלבד.

א. עד שיהיה השרץ שלם.
ב. עד שיהיה רובו שלם.
ג. בכעדשה.
ד. עד שיהיה בו כזית.

א. מותרת כשהיא עדיין נשואה אבל כשנתאלמנה או נתגרשה אסורה.
ב. אסורה לאכול בתרומה לעולם גם אם נתגרשה או נתאלמנה ואין לה זרע.
ג. אסורה לאכול כשהיא נשואה ואם נתגרשה או נתאלמנה ואין לה זרע ממנו מותרת.
ד. כיון שהיא בת כהן מותרת לאכול בכל המצבים.

א. והשיאו אותם, ויקבור אותו בגיא, אשר לא צִוה אֹתם.
ב. והשיאו אותם, ביום מלאת ימי נזרו יביא אותו, ויקבור אותו בגיא.
ג. והשיאו אותם, ביום מלאת ימי נזרו יביא אותו, וטמא הכהן אתו.
ד. והשיאו אותם, ויקבור אותו בגיא, וטמא הכהן אותו.

א. פסול ודאי שהרי כתוב "תמים" בקרבנות.
ב. פסול משום "הקריבהו נא לפחתך".
ג. פסול כיון שאין בזה הוצאה כספית גדולה ויכול להחליפו.
ד. מותר להקריבו ורק חסרון אבר פוסל בעופות.

א. נוהג בזכרים בלבד שהרי הפס' בלשון זכר.
ב. נוהג באם עם בנה או ביתה ולא באב עם בנו.
ג. נוהג בכולם בזכרים ובנקבות.
ד. נוהג באם עם בנה זכר בלבד.

א. ב - טז' בניסן.
ב. ב - טו' בניסן.
ג. ב- יד' בניסן.
ד. ב- יז' בניסן.

א. חיטים ושעורים.
ב. משיבולת שועל וחיטים.
ג. מחיטים.
ד. משעורים.

א. מסברה כי הוא ארוך וקשה לנענע שניים
ב. כיון שלולב רומז לשדרה ויש רק אחת.
ג. כיון שכתוב "כפת תמרים" חסר ו' ללמד שאינה אלא אחת.
ד. רמוז במילה לולב- לו לב שכמו שיש לב אחד...

א. חלה אחת.
ב. שתי חלות.
ג. אין מוקרב מהחלות לגבוה אלא הלבונה שבשני הבזיכים.
ד. שלוש חלות.

א. אלו ששמעו את פסק דינו.
ב. אלו העדים.
ג. כל ישראל במשמע.
ד. אלו השוטרים השומעים לדיינים.

א. כבש תמים בן שנתו לעולה.
ב. שבעת כבשים תמימים בני שנה לעולה.
ג. שני שעירי עיזים אחד לחטאת ואחד לעולה.
ד. שני כבשים בני שנה לזבח שלמים.